fredag 1 april 2016

En okänd, mystisk kraft

Det finns små tvivel
om det ena
och det andra
som jag
så benhårt
trott på
Solen är
inte uppe ännu
Men snart
om några timmar
skiner den
över Sverige
Jag sitter här
i mörkret
och tuggar
på en näve jordnötter
Jag har en känsla
av att jag
måste fundera
över orsak och verkan
lite noggrannare
än jag hittills gjort
Nån okänd, mystisk
kraft styr
min dator
Det är sen många år
ur min synvinkel
utan tvivel sant
Konsekvensen är
att jag
borde få
ut nåt matnyttigt
av tillvaron
genom denna
okända, mystiska kraft
Men ändå
tvivlar jag
Kanske jag
har hallucinationer
och går in i en femte
dimension då och då
Vad kan det då bli
av mina upplevelser?
Vad betyder det
att som jag vara stämplad
som sinnesrubbad
och leva
med röster
och samtidigt
leva med
en okänd kraft
som bland annat
styr datorn
utan att jag
kan göra nåt
åt det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar